26 Şubat 2010 Cuma

İYİ OLMAK kolaydır; zor olan ADİL OLMAKTIR.

Adalet nerede hesap sorarsa, merhamet otrada haklarını kaybeder.
Refik Halid Karay

Düğümlerimden bir tanesi de budur işte. Merhamet hep ağır basmıştır bende; üstelik maraz doğacağını bile bile. Hakedeni hakkını vermek kadar doğru ve gerekli birşey yok iken, bir tür acıma ile karışık (empatinin üst boyutu) ezik bir duygu, karar verme mekanizmamı sarsar ekseriyetle.. ki bu duyguyu bir tür zayıflık olarak nitelendiriyorum.

Ananemin ölümüne yakın zamanlarda verdiği nasihatlerden bir tanesi ise: "Hakikatli ol yavrum" idi. Ben de olabildiğince gerçeğe yakın durmaya çalışıyorum; fakat ne kadar başarılı olabiliyorum, doğrusu bazen ben de bilemiyorum.

Her zamanki gibi uçuverdi düşünceler. Sebebini ve müsebbibini aramayın; çünkü yoklar. Az önce iflas ile ilgili yaptığım bir araştırmada bir hukuk sitesinde gördüm vecizi; demeden geçemedim.

Saygılar efendim.

Hiç yorum yok: