20 Aralık 2008 Cumartesi

ANILAR ARASI PARAZİT: (EMERGENCY!!!) "BRAVEHEART"..!




Geç bir keşif daha: "Braveheart"

Yuhalama seslerini duyar gibiyim.. evet olabiliyor.. bazen bilerek bazen istemeyerek kült'leri kaçırdığım olabiliyor.. Onlardan biriydi bu geceki: "Braveheart".. Özellikle sana Özgesi.. Gitmeden önce benim için düşündüğün, fakat gerçekleşemeyen o harika film sabahı.. yanımda götürdüğüm hediye dvd'mle bu geceye kısmet oldu.. fakat bende yerini buldu..!

Filmi izlerken engelleyemediğim bir çoşku kapladı içimi
dağları yerinden oynatmaya yetecek bir kudret yokladı benliği
sordum kendime neydi sebebi.. yanıt geldi açık: Özgürlük ve Bedeli..! Bu, kaybettiği bir koyunu için diğerlerinden vazgeçen bir çobanın öyküsü idi..

"Tanrı'nın onlara bahşettiği daha iyi yaşama hakkı"
toprakla, altınla, mevki ve krallık ile değiş tokuşu kabil olmayan
bir oluş durumu..
Bir iç özgürlük hali.. tadını bilenler onun yerine hiçbir şeyi koyamayacaklarını da bilirler.. tadını bilip kaybedenler ise yerine koymadan bir daha rahat edemezler..

Buydu işte sebebi...
Sebeb-i hakikatim, peşine düştüğüm servetim..
Geldim...!

Burdayım ve uzağındayım belki hala
kaybettiğim künyem dağlarında
üşümekte yıllardır soğuğunda.. ama
Geldim işte.. geldim.. benim olanı almaya..!

"Herkes ölür ama çok az kişi gerçekten yaşar"
bir amaç uğruna, özgürce ve dürüstçe..
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine.."

"Özgürlüğü uğruna savaşan mı, uzlaşma yeteneğine sahip olan mı
daha soyludur..?"
Cevabı insanın geçmişine karşılık gelir...

Filmde "kahramanın" idam sahnesini izlemeye gelen insanları görüyoruz..
insanlar "kahramanın" üzerine elma armut ne varsa atıyorlar, bir şekilde kınıyorlar, öç alıyorlar..
Öfkeliler çünkü "kahramana" niye mi..?
çünkü "kahraman" düzene ve onların özgürlüklerini teslim ettikleri efendilerine karşı geliyor..
onlara ne kadar korkak ve aciz olduklarını hissettiriyor
aslında öfkeleri kendine,
öfkeli insan ise önce küpüne sonra sebeb-i öfkesini hatırlatana zarar..
dert olan "kahraman" değil, o güne kadar benim diye bilinen dünyalar..
ne kadar da kırılganlar...

Velhasıl kelam...
Ben aldım dersimi ve ilhamımı
izlemeyen varsa ,ki sanmıyorum, mutlaka izlesin
izleyenler ise benim gözümden bir daha izleyebilirler..
Ayrıca okurlarıma bu yazıyı okurken bana ilham kaynağı olan ve keşfi çok eskilere dayanan Lorena Mckennitt'ın "My Mystics Dream" şarkısını dinlemelerini öneriyorum.
Bu şarkı en çok: 19 yaş, İstanbul-Ankara yolu, gece ve kulağımda walkman
Bıraktığı his ise bu film gibi içimde garip birşeyleri kıpırdatır gecenin o vaktinde beni heyecanlandırırdı..

2 yorum:

Unknown dedi ki...

sevgili gülpüm,
izlemene sevindim, birlikte izleyemediğimiz için üzüldüm...

oyaozhan dedi ki...

Özgesi bu kadar mı yorumun..? hadi döktür incileri..